Καλησπέρα!!
Έχουμε ανοίξει εδώ και μέρες ένα φαινομενικά απλό θέμα, αλλά κάθε τόσο μου έρχονται στο μυαλό και άλλες σκέψεις περί της βελτίωσης του Ελληνικού Σιδηροδρόμου.
Συνεχίζω το κομμάτι που αφορά το επιβατικό κοινό:
- Είναι γνωστό πως ο Ο.Σ.Ε. σκοπέυει να καταργήσει τα ζημιογόνα δρομολόγια. Δυστυχώς μέσα σ' αυτά βρίσκονται και οι αμαξοστοιχίες 601 και 602, που εκτελούν το δρομολόγιο "Αθήνα-Θεσσαλονίκη" και "Θεσσαλονίκη-Αθήνα" αντίστοιχα. Αυτά είναι τα πιο αργά απ' όλα τα τρένα που κάνουν την ίδια διαδρομή. Τόσο, που πολλοί τ' αποκαλούν "καρβουνίαρηδες"! Ο λόγος φυσικά είναι οι πολλές στάσεις που κάνουν. Κατά τη γνώμη μου μία τέτοια κατάργηση θα ήταν τεράστιο λάθος. Σίγουρα η ταχύτητα είναι κύριο μέλημα, ειδικά στην εποχή που ζούμε, όπου όλοι τρέχουν να προλάβουν κάτι. Όμως, δε μένουν άνθρωποι μόνο στα μεγάλα αστικά κέντρα. Τα 601 και 602 κάνοντας στάσεις και σε μικρότερες πόλεις και χωριά -πράγμα που πλέον δε συμβαίνει και με τα άλλα τρένα του ίδιου άξονα- ενώνει και τους κατοίκους τους με εκείνους της πρωτεύουσας και της συμπρωτεύουσας. Αν καταργηθούν τα 2 τρένα, τότε θα απομονωθούν και οι λίγοι κάτοικοι των μικρών πόλεων, των κωμοπόλεων και των χωριών αυτών. Η διοίκηση του Ο.Σ.Ε. δεν πρέπει ποτέ να ξεχάσει πως το τρένο επιτελεί και κοινωνικό ρόλο...
- Στη Γερμανία, οι υπάλληλοι που είναι πάνω στο τρένο, ζητούν συγνώμη σε περίπτωση καθυστέρησης. Να επισημάνω πρώτα πως η μικρή ευρωπαική σιδηροδρομική μου εμπειρία έχει δείξει πως σε σχεδόν όλες τις χώρες υπάρχουν καθυστερήσεις, ακόμη και στη Γερμανία! Προσωπικά βίωσα με ICE καθυστέρηση που άγγιξε τα 45', μόλις τον περασμένο Οκτώβριο. Όπως όμως παρατήρησε ένας εκ των συνταξιδιωτών μου στο ίδιο ταξίδι, οι Γερμανοί σιδηροδρομικοί απολογούνται τρόπω τινά για την καθυστέρηση, ζητώντας συγνώμη από τα μεγάφωνα του τρένου!! Αυτό πρακτικά δεν βελτιώνει την κατάσταση στην οποία βρίσκεσαι (δηλαδή είτε σου πει κάποιος συγνώμη είτε όχι, πάλι εσύ θα πας καθυστερημένος στη δουλειά σου, τη συνάντηση σου κτλ) αλλά βελτιώνει την εικόνα του Οργανισμού. Άλλωστε, όλα -δυστυχώς ή ευτυχώς- είναι και θέμα εντυπώσεων. Δε θα ήταν άσχημη μία τέτοια κίνηση, ειδικά τον τελευταίο καιρό που η αγένεια γενικώς περισσεύει.
- Δεν ξέρω αν θα ήθελα να υπάρχει στα τρένα αυτόματη αναγγελία στάσεων, όπως είναι για παράδειγμα στην Αθήνα σε Μετρό και Ηλεκτρικό. Το βρίσκω φτηνό και απλό να συμβεί, αλλά με αυτό τον τρόπο δε θα ξανακουστούν ποτέ ατάκες: "το τρένο φτάνει στην πρωτεύουσα της Θεσσαλίας, Λάρισα" ούτε "έλα για Πλατύ, για Πλατύ να ετοιμάζεστε" ούτε όπως είπε ένας φίλος ένα περιστατικό, που κάποιος υπάλληλος ανήγγειλε την στάση, ξέχασε να το κλείσει το μεγάφωνο και από μέσα ακούγονταν συζητήσεις που δεν αφορούσαν καθόλου τους επιβάτες!! Όμως, από την άλλη πλευρά, θα ήταν καλύτερο γιατί θα μπορούσε να γίνεται και στα Αγγλικά, πράγμα που σίγουρα θα βοηθούσε πολλούς τουρίστες της χώρας μας.
- Ένα άλλο πρόβλημα που με στεναχωρεί είναι το γεγονός πως λίγοι υπάλληλοι μιλάνε Αγγλικά. Αν κάποιος ξένος ρωτήσει κάτι, η απάντηση θα έρθει επειδή ο υπάλληλος έχει φιλότιμο, αλλά σχεδόν πάντα θα γίνει με τα χέρια, με σκόρπιες λέξεις και αν δεν αποδώσει ούτε αυτό, με τη βοήθεια των συνεπιβατών του ξένου. Πράγμα τελείως λάθος. Προσωπικά, δε μιλάω καθόλου Γαλλικά. Τον Οκτώβριο βρέθηκα και στη Γαλλία, προετοιμασμένος για τα χειρότερα. Έτσι, είχα σημειώσει τα τρένα που ήθελα, επειδή νόμιζα πως κανείς δε μιλά Αγγλικά. Τελικά, διαψεύστηκα πανηγυρικά!!! Σε όσους έδειξα τι ήθελα -επιβάτες, υπαλλήλους, ταξιτζήδες- μου απάντησαν στα Αγγλικά, χωρίς να χρειαστεί καν να ρωτήσω!! Καλό θα ήταν τουλάχιστον τα βασικά να τα γνωρίζουν οι υπάλληλοι του Ο.Σ.Ε. που κατά τ' άλλα είναι πολύ καλοί! Άλλωστε, πάντοτε υπάρχουν περιθώρια βελτίωσης!
- "Προαστιακός" και πάλι: μέχρι πρότινος, τα Άτομα με Ειδικές Ικανότητες που βρίσκονται σε αμαξίδιο, δυσκολεύονταν πολύ (και) να ταξιδέψουν με τα συμβατικά τρένα. Πρέπει να ενημερωθούν από τον Ο.Σ.Ε. αν υπάρχει στο σταθμό που ενδιαφέρονται ειδική μπάρα, ώστε να κατέβει το αμαξίδιο από το τρένο. Βέβαια, τώρα τα πράγματα είναι πιο απλά με τον Προαστιακό, δεδομένου πως το ύψος της αποβάθρας είναι ίδιο με αυτό του τρένου. Έτσι, δεν χρειάζεται η προηγούμενη διαδικασία! Όμως, είμαι σχεδόν βέβαιος πως ο Οργανισμός δεν έχει μεριμνήσει γι' αυτό! Οπότε, όσο το δυνατό συντομότερα πρέπει γίνει καμπάνια και να επιτραπούν τα αμαξίδια στον "Προαστιακό" για να νιώθουν οι άνθρωποι αυτοί λιγότερο αποκλεισμένοι.
- Θα ήταν πολύ καλό επίσης να υπάρχει "διάδρομος" για τους τυφλούς στις αποβάθρες. Και εκείνοι άνθρωποι είνα, με ίσα δικαίματα. Θα πρέπει λοιπόν να μπορούν να πάρουν το τρένο όντας ανεξάρτητοι και η πόλη γενικότερα, αλλά και ο Ο.Σ.Ε. να τους παράσχουν αυτή τη δυνατότητα. Άλλωστε, δεν είναι τίποτα περισσότερο από κίτρινα πλακάκια με παχιές ανάγλυφες ρίγες σε όλο τους το μήκος και πλάτος!!
- Ζούμε σε μία σύγχρονη εποχή και αυτό δεν εξαιρεί τον Οργανισμό, που είναι μία σύγχρονη επιχείρηση. Αφού λοιπόν όλοι χρησιμοποιούν το διαδίκτυο -ειδικά οι εταιρίες- για να προωθήσουν τα προίοντα και τις υπηρεσίες τους, γιατι ο Ο.Σ.Ε. να μείνει αμέτοχος; Παρ' όλο που διαθέτει ιστοσελίδα "www.ose.gr" προσωπικά τη βρίσκω ελλειπή. Από τότε που με απασχολεί το θέμα με τα τρένα -δηλαδή εδώ και 3 ημέρες- εκείνη υπολειτουργεί. Μάλλον αυτό συμβαίνει περισσότερο καιρό, αλλά εγώ δεν το αντιληφθηκα νωρίτερα. Είναι κρίμα γιατί θα μπορούσε να κάνει καλύτερο το σάιτ, με περισσότερες πληροφορίες, αλλά και πιο συχνές ανανεώσεις. Είπαμε ήδη πως η εντύπωση παίζει σημαντικό ρόλο.
- Επίσης, φαντάζει ουτοπικό, αλλά θα ήταν πολύ καλό να υπάρχει η δυνατότητα αγοράς των εισιτηρίων μέσω διαδικτύου και αποστολή αυτών μέσω ταχυδρομείου! Όσο ήμουν στη Γερμανία, το κάναμε πράξη και ήταν πολύ καλά, ενώ βοηθά και στην οργάνωση του χρόνου. (εμείς είχαμε βρει κάτι πάμφθηνα για Ζυρίχη και τα "τσιμπήσαμε" επιτόπου!)Αυτό θα γλίτωνε πολύ κόσμο από την ταλαιπωρία του να πάει κάποιος στον σταθμό ή στο γραφείο του Ο.Σ.Ε., να περιμένει στην ουρά και όλα αυτά με την πιθανότητα να μην βρει θέση στο δρομολόγιο που θέλει! Ενώ, μπορεί να είναι σπίτι του, ό,τι ώρα θέλει -ώστε να μην τον νοίαζει αν το γραφείο ή/και ο σταθμός είναι ανοιχτά, αν θα προλάβει να πάει- με φίλους και να οργανώσουν ένα ταξιδάκι, έτσι απλά!!! Βέβαια, για να βοηθήσει την κίνηση των εισιτήριων του, ο Οργανισμός έχει σύμβαση με ταξιδιωτικά γραφεία, που πουλάνε εισιτήρια για τα τρένα! Καλή κίνηση, αλλά ίσως όχι αρκετή!
- Ακόμη, μου έχει τύχει πολλές φορές να θέλω ν' αγοράσω το εισιτήριο για να ταξιδέψω 15 μέρες μετά. Όμως, δυστυχώς ο Ο.Σ.Ε. δε δίνει τη δυνατότητα αγοράς εισιτηρίου τόσο καιρό πριν, ενώ ακόμη και η τηλεφωνική κράτηση μπορεί να γίνει μονο αν βρίσκεσαι στην Ελλάδα. Αν όμως λείπεις στα ξένα, γυρίσεις σε 10, 15, 20,30 μέρες, ξέρεις πότε θα φύγεις ακριβώς και θέλεις να έχεις το εισιτήριο στα χέρια σου, γιατί να μη μπορείς;; Προσωπικά, είτε αγγαρεύω κάποιον να μου αγοράσει εισιτήριο, είτε απλά δε βρίσκω γιατί θέλω να πάρω το τρένο την επόμενη της άφιξης μου και πάω "τελευταία στιγμή".
- Τέλος, για να δοθεί και λίγο οπαδικό χρώμα, σκεφτόμουν σήμερα πως το νέο γήπεδο της Α.Ε.Λ. είναι δίπλα στις γραμμές που οδηγούν σε Τρίκαλα και Αθήνα. Επίσης, τα προηγούμενα χρόνια που έμενα στην Θεσσαλονίκη, πολλές φορές ερχόμουν την ημέρα του αγώνα και έφευγα αμέσως μετά τη λήξη του! Όμως, έπρεπε να τρέχω για το τρένο και δυστυχώς δεν το προλάβαινα πάντα! Τώρα, που ξέρουμε που θα χτιστεί το γήπεδο, μήπως πρέπει να μεριμνήσουν τόσο η διοίκηση της Α.Ε.Λ., όσο και του Ο.Σ.Ε. να δημιουργηθεί μία καινούργια στάση εκεί; Έτσι, όσοι έρχονται με το τρένο -αυτό συμπεριλαμβάνει και τους φιλοξενούμενους οπαδούς- θα έχουν τη δυνατότητα να γλιτώσουν αρκετό περπάτημα και χρόνο (όσο θα είναι από τον σταθμό στο νέο γήπεδο)! Δεν είμαι πολύ αισιόδοξος για την υλοποίηση της, αλλά δε μπορούσα να το κρατήσω για 'μένα!!
Αύριο η ανάρτηση περιλαμβάνει λιγότερες πλην σκόρπιες σκέψεις για την ασφάλεια, την οργάνωση καθώς και κομπλιμέντα -εκτός από αυτά που έχουν μέχρι στιγμής γίνει, καθώς δεν είναι όλα άσχημα στον Οργανισμό Σιδηροδρόμων Ελλάδος! Εκτός αν προκύψει τίποτα άλλο!
Καλό υπόλοιπο ημέρας!
:)
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου