Καλησπέρα σε όλους!!
Απο χθες, ο καιρος έμεινε ο ίδιος, τίποτα δραματικό δε συνέβη, ενώ και η θεματολογία μου δεν θ' αλλάξει, επειδή ακόμη δεν ολοκλήρωσα τις σκέψεις μου!!! (δημοκρατία πάνω απ' όλα!!!)
Σαν τακτικός επιβάτης, έχω κάνει διάφορες σκέψεις και μου δημιουργήθηκαν ερωτήματα:
- Εδώ και χρόνια έχει αναγγελθεί η συνένωση της Κοζάνης με την Καλαμπάκα, καθώς και η προσέγγιση με τρένο του λιμανιού της Ηγουμενίτσας. Προσωπικά, θεωρώ απαράδεκτο το γεγονός ότι ένα τόσο μεγάλο λιμάνι δεν έχει σιδηροδρομική πρόσβαση. Όχι τόσο για τους τουρίστες που έρχονται και φεύγουν με το πλοίο, ούτε για τους μετανάστες που οδικώς προτιμούν την Ιταλία από τα Βαλκάνια, αλλά κυρίως για τα εμπορεύματα που ΔΕΝ διακινούνται. Ο Πειραιάς, η Πάτρα, ο Βόλος, η Αλεξανδρούπολη ορθώς είναι προσβάσιμα με τον σιδηρόδρομο. Αλλά γιατί δεν ισχύει το ίδιο για την Ηγουμενίτσα;; Είναι η "Κατάρα" εμπόδιο;; Δεν θα έπρεπε...
- Ακόμη μία σκέψη για τον "Προαστιακό" (άγνωστο γιατί, παρατηρώ πως έχω πολλές απιατήσεις από το συγκεκριμένο τρένο!! Μάλλον επειδή είναι καινούργιο και σύγχρονο!) Γιατί να μην υπάρχουν δρομολόγια "Λάρισα-Σέρρες" ; Πιστεύω πως θα έχει επιτυχία, επειδή ενώνει δύο φοιτητουπόλεις, διέρχεται από τα παράλια και την πόλη της Κατερίνης, ενώ η Θεσσαλονίκη είναι πολύ σημαντικό κίνητρο! Αν μάλιστα επιτρέπονται και τα ποδήλατα, τότε ο κόσμος θα το "αγκαλιάσει" ! Άλλωστε, η διαδρομή θα διαρκεί περίπου 4 ώρες (λογική διάρκεια για ταξίδι) με τα σημερινά δεδομένα. Γιατί όχι;;
- Και πάλι "Προαστιακός" : Η αλήθεια είναι πως έχει αρκετά δρομολόγια ανά ημέρα. 12 που πάνε Θεσσαλονίκη, άλλα τόσα που επιστρέφουν, ενώ αυτά εκτελούνται από τις πολύ πρωινές ώρες, εως και αργά τη νύχτα. Ουσιαστικά, οι ώρες που δεν κινείται κανένα τέτοιου τύπου τρένο στη γραμμή "Θεσσαλονίκη-Λάρισα" είναι μόνο από τα μεσάνυχτα εως και τις 05:00 το πρωί. Όλα καλά μέχρι εδώ!!! Η πρόταση μου είναι η εξής: γιατί να μην υπάρχει δρομολόγιο κάθε 1 ή 2 ώρες και αν γίνεται, σε συγκεκριμένη ώρα; Παράδειγμα: κάθε :05 (05:05, 06:05, 07:05 ... 13:05 ... κ.ο.κ.) να ξέρεις πως υπάρχει τρένο για Θεσσαλονίκη, Λάρισα, Κατερίνη, Πλαταμώνα και οπουδήποτε αλλού σταματά το τρένο!! Προσωπικά, το βίωσα στη Γερμανία και είναι καλό για την οργάνωση του καθημερινού ανθρώπινου προγραμματισμού!
- Όσοι είναι παλιοί επιβάτες του Ο.Σ.Ε. έχουν σίγουρα διασχίσει την κοιλάδα των Τεμπών και έχουν περάσει μέσα από τον Πλαταμώνα, κατόπιν δίπλα στη θάλασσα, μέχρι τη μικρή σήραγγα που οδηγούσε στη Σκοτίνα. Δυστυχώς, η γραμμή αυτή τώρα δεν χρησιμοποιείται. Τα Τέμπη έκλεισαν και τη θέση της γραμμής αυτής πήρε η σήραγγα που διέρχεται τον Όλυμπο -έτσι η διαδρομή κέρδισε σε χρόνο, αλλά όχι και σε θέα!- ενώ η γραμμή που διαπερνά τον Πλαταμώνα είναι κλειστή από τη δημιουργία του σιδηροδρομικού σταθμού στους Νέους Πόρους, που υπεκατέστησε τον σταθμό του Πλαταμώνος. Για τα Τέμπη είχε γίνει κίνηση από τους "φίλους του Σιδηροδρόμου" που πέτυχαν τη διατήρηση της γραμμής, κάτι που δεν ήθελε ο Ο.Σ.Ε.! Μάλιστα, είχαν προσπαθήσει και για την τουριστική αξιοποίηση της, δίνοντας τη δυνατότητα διάσχισης της με δρεζίνες εποχής! Προσωπικά δεν έχω ακούσει κάτι το τελευταίο διάστημα, αλλά το βρίσκω πολύ σημαντικό και ενδιαφέρον. Αν σας δοθεί η ευκαιρία, μην την απολέσετε!
- Όσο για την γραμμή μέσα από το κέντρο του Πλαταμώνα, πιστευω πως είναι λάθος η κατάργηση της. Έστω και αν αυτό έκανε γρηγορότερη τη μετάβαση μας στη συμπρωτεύουσα. Το θέμα είναι πως ακόμη βρίσκεται στη θέση της, μόνο που δεν περνούν τρένα, αλλά κλείνει από τα σκουπίδια των ανθρώπων και τα σταθμευμένα αυτοκίνητα. Είναι κρίμα, γιατί ενώ πλεόν δεν χρησιμοποιείται από τρένα, δεν έχει αξιοποιηθεί ούτε από τον Ο.Σ.Ε., ούτε από τη δημοτική αρχή και τους κατοικούς του χωριού! Από όλες τις ιδέες που έχουν ακουστεί τα τελευταία χρόνια -υπάρχει χρόνια διένεξη επί του θέματος- μου άρεσε περισσότερο εκείνη που μιλούσε για την χρήση και αξιοποίηση της από τραμ!! Πιο συγκεκριμένα, στην ίδια γραμμή -αφού πρώτα συντηρηθεί και περαστεί ηλεκτρικό ρεύμα- να κινείται τραμ, από τον σιδηροδρομικό σταθμό των Νέων Πόρων εώς εκείνου του Πλαταμώνα και αντίστροφα. Προσωπικά σκεφτόμουν να υπάρχει ένα χαμηλό ενιαίο εισιτήριο για όλους (π.χ. 0.50 ευρώ/διαδρομή), στάσεις κάθε περίπου 400 μέτρα -οι αποβάθρες πρέπει να κατασκευαστούν- ενώ τα δρομολόγια θα συνδέονται με εκείνα του Προαστιακού. Δηλαδή, το τραμ θα έρχεται και θα φεύγει από τον σταθμό των Πόρων, 20 λεπτά πριν και αφού έρθει το τρένο για Λάρισα ή/και Θεσσαλονίκη. Θα επιτρέπονται και τα ποδήλατα και όλα θα γίνουν πιο απλά και εύκολα για τους επιβάτες, θα ξανακυλήσει τρένο και θα ικανοποιηθεί η πλειοψηφία των κατοίκων! Η μόνη σοβαρή ένσταση στην ονειρική εικόνα που έχω στο μυαλό μου είναι για όσους μένουν στο πάνω μέρος των γραμμών. Τώρα που δεν υπάρχει τρένο, διέρχονται από αυτοσχέδια περάσματα, ενώ αν γίνει πραγματικότητα η σκέψη μου θα πρέπει εκτός από πλατφόρμες για τους επιβάτες να κατασκευαστούν και αρκετές διαβάσεις πεζών.
- Μιας και αναφέρθηκα στη βρωμιά της άχρησιμοποίητης γραμμής που διατρέχει τον Πλαταμώνα, είναι ευκαιρία να αναφερθώ και γενικά στη βρωμιά που υπάρχει ανάμεσα στις ράγες, αλλά και πέριξ αυτών. Πιστεύω πως πρέπει να γίνονται τακτικοί καθαρισμοί, διότι η αισθητική δεν περισσεύει στην χώρα μας, δυστυχώς... Ειδικά το τμήμα μπαίνοντας στην Αθήνα, που έχει μικρές αλλά πολλές αποθέσεις μπαζών, είναι πολύ άσχημο.
- Η τελευταία σημερινή μου σκέψη για την βελτίωση του επιπέδου του σιδηροδρόμου στην χώρα μας, ειδικά στα κομμάτια που έχω διασχίσει με το τρένο είναι μία απλή απορία, που μου δημιουργήθηκε αλλά και την άκουσα από κάποιους γνωστούς και φίλους: "γιατί δεν υπάρχει σιδηροδρομική γραμμή που ενώνει το αεροδρόμιο της Θεσσαλονίκης με την Χαλκιδική;" Θεωρώ μεγάλο λάθος της εταιρίας που φτιάχνει το μετρό στην πρωτεύουσα της Μακεδονίας το γεγονός πως η γραμμή δεν φτάνει στο αεροδρόμιο "Μακεδονία". Όμως, πιστεύω πως ο Ο.Σ.Ε. πρέπει να κάνει μία μελέτη σκοπιμότητας για πιθανή κατασκευή γραμμής "Αεροδρόμιο-Χαλκιδική" και αν δει ότι τον συμφέρει, φυσικά να την κατασκευάσει! Αν το τρένο είναι σαν των Αθηνών, τότε θα κουβαλάμε σίγουρα τα ποδήλατα μας!!! ;) Η κάτασταση είναι απαράδεκτη κατά τους θερινούς μήνες, οπότε και ολόκληρη η Θεσσαλονίκη μετακομίζει στην Χαλκιδική. Επίσης, σχεδόν πάντοτε γίνονται έργα που κλείνουν το ένα ρεύμα του μεγάλου δρόμου! Πολλοί λοιπόν σίγουρα θα χρησιμοποιούσαν το τρένο αν είχαν τη δυνατότητα, ειδικά αν πηγαίνουν εκεί για σαββατοκύριακο. Εκτός αν προτιμούν να κολήσουν και πάλι στην κίνηση, να εκνευριστούν, το πρώτο μπάνιο που θα κάνουν να είναι με τον... ιδρώτα τους περιμένοντας ή απλά να ξεκινούν νωρίς με σκοπό να τα αποφύγουν όλα αυτά!!! Θεωρώ πως και εκεί το τρένο μόνο κέρδος θα είχε. Άλλωστε, το να ξεκινά η γραμμή από το "Μακεδονία" -ανεξάρτητα αν θα το προσεγγίζει το μετρό- είναι και πολύ πρακτικό, διότι η δομή της Θεσσαλονίκης δεν επιτρέπει τη διέλευση υπέργειας γραμμής από το κέντρο της, ενώ και ο σταθμός τόσο από πλευράς τοποθεσίας, όσο και διάταξης των γραμμών, λειτουργεί αποτρεπτικά.
Οι σκέψεις που μου δημιουργούνται κυρίως όταν ταξιδεύω με το τρένο είναι αρκετές και θα ολοκληρωθούν τις επόμενες ημέρες!! (έχω εκπλαγεί και εγώ με τον εαυτό μου, δεν πίστευα πως είχα τόσα πολλά στο νου μου που συνδέονται με τον σιδηρόδρομο!)
Καλή συνέχεια!! :)
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου