Τετάρτη 11 Ιουνίου 2008

Τι θα ακούσουμε ακόμη;; "Διπλός δακτύλιος εναντίον νέφους στη Θεσσαλονίκη"

Διπλός δακτύλιος εναντίον νέφους στη Θεσσαλονίκη

Διπλός δακτύλιος και «επιφυλακή» είναι τα έκτακτα μέτρα που αποφάσισε η Περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας για την αντιμετώπιση της αύξησης των αέριων ρύπων, σε συνεδρίαση με όλους τους συναρμόδιους φορείς την Τρίτη (10/6).

Σε δύο στάδια θα αντιμετωπίζεται η αύξηση της ατμοσφαιρικής ρύπανσης στη Θεσσαλονίκη, όταν δηλαδή η άνοδος των τιμών του διοξειδίου του αζώτου, του μονοξειδίου του άνθρακα, του όζοντος, του διοξειδίου του θείου και των αιωρούμενων σωματιδίων ξεπερνούν τα όρια.

Στο πρώτο στάδιο θα γίνεται ενημέρωση των πολιτών και συστάσεις, ενώ στο δεύτερο θα απαγορεύεται η διέλευση των βενζινοκίνητων και των πετρελαιοκίνητων οχημάτων στους νέους δακτυλίους.

Συγκεκριμένα, σε περίπτωση που τα όρια επιφυλακής για τους ρύπους ξεπεραστούν, οι αρχές θα προχωρούν σε ενημέρωση του κοινού με έκτακτα δελτία, συστάσεις για την αποφυγή άσκοπων μετακινήσεων, απαγόρευση κυκλοφορίας όλων των συμβατικών και πετρελαιοκίνητων αυτοκινήτων, κλείσιμο δημοσίων υπηρεσιών, σχολείων και φροντιστηρίων και περιορισμός εκπομπής σωματιδίων από τις βιομηχανίες.

Ο γενικός γραμματέας της Περιφέρειας κ. Τσίοτρας δήλωσε ότι στα μέτρα περιλαμβάνονται δύο ενέργειες. Η πρώτη θα είναι το στάδιο της επιφυλακής και αφορά την ενημέρωση και η δεύτερη ο συναγερμός κατά τον οποίο θα παίρνονται τα έκτακτα μέτρα.

Όσον αφορά τους δακτυλίους, ο «μικρός» θα περιλαμβάνει τις οδούς Εθνικής Αμύνης, Ολυμπιάδας, Ηφαιστίωνος, Αγίου Δημητρίου, Δραγουμάνου, Καλού, Ταντάλου, 26ης Οκτωβρίου, Κουντουριώτου, Λ. Νίκης και Εθνικής Αμύνης. Ο «μεγάλος» δε, θα περιλαμβάνει τις οδούς Π. Ζέρβα, Καυταντζόγλου, Αγίου Δημητρίου, Ζωγράφου, Κάστρων, Ακροπόλεως, Επταπυργίου., Ελ. Βενιζέλου, Αγ. Πάντων, Μοναστηρίου, Κωλέττη, 26ης Οκτωβρίου, Λ. Νίκης, 3ης Σεπτεμβρίου, Β. Γεωργίου και Π. Ζέρβα.

πηγή: www.cosmo.gr


Παρατήρηση: Η ατμοσφαιρική ρύπανση στην Θεσσαλονίκη είναι πάνω από τα όρια, περισσότερες από τις μισές μέρες του χρόνου. Η Ε.Ε. επιτρέπει υπέρβαση των ορίων, μόλις για 3 ημέρες ανά μήνα. Δηλαδή, περίπου 35 ημέρες ανά έτος.

Σχόλιο: Δεν υπάρχει περίπτωση να εφαρμοστεί ποτέ αυτό το μέτρο. Είναι εύκολο φυσικά να γίνουν συστάσεις, ειδικά χρησιμοποιώντας ως μέσο τον πανικό. Όμως, δε λύνεται έτσι το πρόβλημα, γίνεται απλώς "θόρυβος", χωρίς όμως αποτελέσματα και οφέλη. Συνεπώς, η προειδοποίηση θα σπείρει τον πανικό για μία με τρεις ημέρες και μετά θα ξεχαστεί...

Όσο για τον δακτύλιο, αποκλείεται να απαγορευτεί η κυκλοφορία στο κέντρο. Αν αποκλειστούν οι οδοί που περιγράφονται, το μόνο που θα καταφέρουν είναι να δημιουργήσουν μεγαλύτερη συμφόρηση σε ακόμη πιο κεντρικούς δρόμους, όπως η Εγνατία και η Τσιμισκή. Δηλαδή, το αποτέλεσμα θα είναι ακόμη περισσότερα μποτιλιαρισμένα άτομα στο κέντρο, σε ακόμη περισσότερα αυτοκίνητα και με συνέπεια μεγαλύτερο εκνευρισμό και ρύπανση του ήδη βρώμικου αέρα!!!! Οπότε, περισσότερο οξύνεται, παρά λύνεται το πρόβλημα

Τόσο δύσκολο είναι να το σκεφτεί κανείς;;; Ή είμαι εγώ τόσο έξυπνος;;;;;;;; ;)

Η λύση φυσικά δεν είναι ο αποκλεισμός του ΙΧ από το κέντρο. Ειδικά, υπό την απειλή προστίμων. Π.χ. Μήπως, λύθηκε το πρόβλημα του διπλοπαρκαρίσματος στο κέντρο, μετά τα πρόστιμα της δημοτικής αστυνομίας;
Η λύση βρίσκεται: 1) στο ποδήλατο και 2) στα μέσα μαζικής μεταφοράς, με κίνητρα για τους επιβάτες, αλλά και με περισσότερα και συχνότερα δρομολόγια, που να συνδέουν ολόκληρη την πόλη. Υπάρχουν τρόποι, θέληση δεν υπάρχει.

Διότι, αν προωθηθούν τα ΜΜΜ και το ποδήλατο, με ποιά δικαιολογία θα γίνει η υποθαλάσσια αρτηρία;;;
Αν μένουν τα αυτοκίνητα σπίτι, πως θα προωθηθεί το υποθαλάσσιο έργο που για πολλούς δεν έχει καμία χρησιμότητα;;;
Εν τέλει, πως θα διαφημίσουν τοπικοί και κυβερνητικοί "άρχοντες" τα μεγάλα έργα που γίνονται για τους πολίτες;;; Ειδικά για τη Θεσσαλονίκη που μονίμως -και δικαίως- παραπονιέται;;;

Λίγοι είναι αυτοί που πιστεύουν ότι -ειδικά- τέτοια έργα, γίνονται για το κοινό καλό... Οι καχύποπτοι, λένε πως γίνονται για κάποιες αρπαχτές, που αγγίζουν τα πολλά εκατομμύρια ευρώ... Φυσικά, τέτοιες αρπαχτές δε γίνονται με την κατασκευή δικτύου ποδηλατοδρόμων ούτε με την χάραξη λεωφορειολωρίδων, έργα που είναι όντως ευεργετικά για το κοινωνικό σύνολο, το περιβάλλον και τέλος τις αστικές μας μετακινήσεις...

Τέλος, για να επανέλθω, οι μόνοι που θα βγουν κερδισμένοι από το μέτρο της απαγόρευσης κυκλοφορίας, σε συνδυασμό με το κλείσιμο των σχολείων, των φροντιστηρίων και των δημοσίων υπηρεσιών (!!!!) θα είναι οι μαθητές και οι -μονίμως κερδισμένοι- δημόσιοι υπάλληλοι...

Δεν υπάρχουν σχόλια: