Καλησπέρα σας πολίτες!! ;)
Εδώ όλα καλά!! Συγνώμη που δε γράφω συχνά, αλλά στην χώρα που είμαι δεν έχω τη δυνατότητα!! ;)
Έτσι, θα επανέρχομαι κατά διαστήματα και θα γράφω, πράγματα όχι πάντα σχετικά με την ειδησεογραφία.
Σήμερα λοιπόν θα σας μιλήσω για κάποιες σκέψεις μου για την βελτίωση και του ελληνικού σιδηροδρόμου. Σκέψεις που πιστεύω πως κινούνται εντός λογικών πλαισίων και που ενδεχομένως βελτιώσουν την υπάρχουσα κατάσταση.
Όπως έχω ήδη παλαιότερα σημειώσει, το ιδανικό είναι ο πλήρης εξηλεκτρισμός του δικτύου στην χώρα μας. Αυτή τη φορά το προχώρησα λίγο περισσότερο και σκεφτόμουν να υπάρχουν προαστιακοί που εκτελούν περίπου 4ωρα δρομολόγια. 4 ώρες δεν είναι λίγες, αλλά πιστεύω πως είναι ανεκτές σε κάποιον που ταξιδεύει.
Έτσι, σκεφτόμουν τη δρομολόγηση προαστιακών στις ακόλουθες διαδρομές:
1) Ορμένιο -> Αλεξανδρούπολη (διάρκεια: 3:30 ώρες)
2) Αλεξανδρούπολη -> Σιδηρόκαστρο: 3:55 ώρες
3) Σιδηρόκαστρο -> Θεσσαλονίκη: 1:40 ώρες και Θεσσαλονίκη -> Αμύνταιο: 2:20 ώρες (συνολικά είναι 4 ώρες διαδρομής, ενώ το 2ο δρομολόγιο διέρχεται από το Πλατύ, μετά από 26'. Το Πλατύ αποτελεί κόμβο.)
4) Πλατύ -> Λάρισα: 1:07 ώρες και Λάρισα -> Λιανοκλάδι: 1:56 ώρες (συνολική διάρκεια 3:03 ώρες. Υποχρεωτική αλλαγή τρένου στον κόμβο του Λιανοκλαδίου, με τη Λαμία να απέχει μόλις 20'.)
5) Λιανοκλάδι -> Αθήνα: 2:50 ώρες. (Να σημειωθεί πως το τρένο διέρχεται ούτως ή άλλως από την Οινόη, έναν ακόμη κόμβο, που απέχει 1:58 ώρες από το Λιανοκλάδι.)
6) Προαστιακός Καλαμπάκα -> Λάρισα -> Βόλος. Το δρομολόγιο υπάρχει ήδη, αλλά με ντιζελοκίνητα τρένα. Διαρκεί περίπου 2 ώρες.
Σημαντικό είναι το γεγονός πως οι ώρες που αναφερονται, είναι με τα σημερινά δεδομένα και με απλά τρένα. Αν γίνουν όλα τα παραπάνω προαστιακοί, το δίκτυο θα ανασάνει, ενώ τα χωριά δε θα απομονωθούν και τέλος μπορούν να δρομολογηθούν περισσότερα IC, είτε στην υπάρχουσα, είτε σε νέα γραμμή. Έτσι, θα κινούνται ανεξάρτητα και οι ταχύτητες τους μπορούν να γίνουν αρκετά υψηλές. Ακόμη μία σημαντική προυπόθεση, είναι πως στους προαναφερθέντες προαστιακούς θα επιτρέπονται τα ποδήλατα.
Επιπλέον, αν γίνουν όλα τα παραπάνω, μπορούν εύκολα να γίνουν και οι εξής επεκτάσεις (ίσως χρειαστεί χάρτης της Ελλάδας! ;) )
1) Φλώρινα -> Κοζάνη: 1:08 ώρες -υπάρχει ήδη, δίχως ρεύμα- και Κοζάνη -> Καλαμπάκα.
2) Λιανοκλάδι -> Βόλος. Παραλιακά, από τον Μαλιακό κόλπο.
3) Ηγουμενίτσα -> Πρέβεζα -> Μεσολόγγι, παραλιακά.
4) Ηγουμενίτσα -> Ιωάννινα -> Γρεβενά -> Κοζάνη.
5) Ηγουμενίτσα -> Ιωάννινα -> Καλαμπάκα.
6) Μεσολόγγι -> Δελφοί -> Λιβαδειά.
7) Αεροδρόμιο "Μακεδονία" -> Μουδανιά.
8) Αεροδόμιο -> Μουδανιά -> Γερακινή -> Ουρανούπολη.
9) Μουδανιά -> γύρος 1ου ποδιού Χαλκιδικής, παραλιακά.
10) Μουδανιά -> Νικήτη -> γύρος 2ου ποδιού Χαλκιδικής, πλάι στο κύμα.
11) Θεσσαλονίκη -> Καβάλα, παραπλεύρως της Εγνατίας Οδού και παραλιακά, όπου χρειάζεται.
12) Καβάλα -> Αλεξανδρούπολη, από την παραλία και σύνδεση της Καβάλας με την Κομοτηνή και την Ξάνθη, με σχεδόν κάθετες γραμμές.
13) Λαμία -> Χαλκίδα, από την παραλία και σύνδεση με την Οινόη.
14) Γύρος Εύβοιας, όσο πιο κοντά στην ακτή γίνεται.
15) Πλαταμώνας -> Ξινόβρυση (ανήκει στο νομό Μαγνησίας και "βλέπει" Αιγαίο.) 'Ετσι, το τρένο θα είναι ενιαίο για τα παράλια Κατερίνης, Λάρισας και Μαγνησίας, αφού διέρχεται από Αγιόκαμπο, Άγιο Ιωάννη κτλ.
16) Λάρισα -> Νέοι Πόροι. (Υπάρχει ήδη). Απλά ο προαστιακός να συνεχίζει στα ενδότερα, φτάνοντας στον Πλαταμώνα και την Σκοτίνα. Θυμίζω πως υπάρχει ήδη γραμμή, η οποία είναι εγκαταλελειμένη. Το μόνο που χρειάζεται είναι ξεχορτάριασμα και δημιουργία στάσεων, διότι το τρένο εκεί θα λειτουργεί περισσότερο ως τραμ...
17) Σύνδεση Πρέβεζας με την Άρτα.
18) Δρομολόγηση "Προμαχώνας -> Σόφια" περισσότερων τρένων. Η διάρκεια τώρα είναι 3:49 ώρες, ενώ μου είναι άγνωστο αν η γραμμή είναι εξηλεκτρισμένη.
19) Δημιουργία νέων γραμμών με την Αλβανία και την π.Γ.Δ.Μ. και τέλος
20) Σύνδεση σιδηροδρομική με βιοτεχνίες, βιομηχανίες, εργοστάσια, στρατόπεδα κτλ.
Στην απίθανη περίπτωση που εφαρμοστούν τα άνωθεν, θα γίνει κοσμογονία στις μετακινήσεις!! Τα τουριστικά μέρη θα συνδέονται και μεταξύ τους με το τρένο, τα λιμάνια θα βελτιωθούν και οι μεταφορές εμπορευμάτων γενικότερα θα γίνουν ευκολότερες και γρηγορότερες, οι προσκυνητές για το Άγιο Όρος θα μπορούν άνετα να παίρνουν το καραβάκι από την Ουρανούπολη, ενώ η οικονομία θα αναπτυχθεί και στην -δυστυχώς- προβληματική Ήπειρο. Τώρα είναι απομονωμένη, ενώ μετά θα μπορεί να είναι επισκέψιμη ευκολότερα και φτηνότερα...
Τέλος, εκτός από τις σκέψεις μου για μελλοντικά τρένα και γραμμές, υπάρχουν και άλλες που αφορούν τον επιβάτη κατά τη διάρκεια της μετακίνησης:
1) Θα ήταν ιδανικό να υπήρχαν καπνιστήρια σε τρένα και σταθμούς. Στους σταθμούς να είναι ειδικά διαμορφωμένοι χώροι, ενώ για τα τρένα θα κλέψω την ιδέα ενός καπνιστή επιβάτη. Τον γνώρισα πάνω στο τρένο και είχε το πρόβλημα πως έπρεπε να καπνίζει κρυφά στην τουαλέτα. Έτσι όμως, βλάπτει όποιον επισκεφτεί την τουαλέτα μετά, διότι μυρίζει. Ο ίδιος πρότεινε να υπάρχει ένα βαγόνι, μόνο για όσους καπνίζουν. Δηλαδή, από τα π.χ. 7 βαγόνια, το τελευταίο να είναι μόνο για τους καπνιστές. Εκεί, ας γίνει "ντουμάνι"!!! Έτσι, όσοι θέλουν θα μπορούν ελεύθερα να καπνίζουν, ενώ αν υπάρχουν καπνιστές σε άλλα βαγόνια, θα "πετάγονται", θα καπνίζουν και θα επιστρέφουν στις θέσεις τους. Με αυτόν τον τρόπο τουαλέτες και κυλικεία θα έχουν καθαρό αέρα...
2) Tourist info στους σταθμούς. Ειδικά σε Λάρισα και Βόλο, που σε 4 καλοκαίρια διοργανώνουν τους Μεσογειακούς Αγώνες. Αν όχι σταντ με πληροφορίες, τουλάχιστον ας υπάρχει σχεδιάγραμμα για το που βρίσκεται το γραφείο πληροφοριών, μέσα στις πόλεις. Για παράδειγμα, η Λάρισα έχει στο κέντρο, αλλά κανείς ντόπιος δεν το ξέρει! Πόσω μάλλον οι όποιοι τουρίστες!!! Ο Ε.Ο.Τ. πρέπει να το φροντίσει!
3) Παροχή ηλεκτρικού ρεύματος μέσα στα βαγόνια. Έτσι, θα μπορεί κάποιος να φορτίσει το κινητό του και να ανοίξει τον φορητό του υπολογιστή, ενώ βρίσκεται στο τρένο. Το βίωσα στην Ιταλία και είναι πολύ βολικό!!
4) Αν κάποιος χρησιμοποιεί τον υπολογιστή του, το πιθανότερο είναι να χρειάζεται ίντερνετ. Θα ήταν πολύ καλό να υπήρχε ενσωματωμένο δίκτυο, τουλάχιστον στα γρήγορα τρένα μας. Νομίζω πως συμβαίνει ήδη στη Γερμανία.
5) Καρτοτηλέφωνα μέσα στα βαγόνια. Πήγε να εφαρμοστεί, αλλά για κάποιο περίεργο λόγο εγκαταλήφτηκε. Κρίμα, διότι πάντα χρειάζεται ένα σταθερό ηλέφωνο, ακόμη και στην εποχή που ζούμε.
6) Να λειτουργούν κανονικά οι ηλεκτρονικές ταμπέλες αναγραφής των δρομολογίων, όπου υπάρχουν και να τοποθετηθούν, όπου δεν υπάρχουν.
7) Αυτόματα μηχανήματα έκδοσης εισιτηρίων σε όλους τους σταθμούς. Έτσι, οι υπάλληλοι σε μικρούς σταθμούς -π.χ. Λιτόχωρο- θα μπορούσαν να εξυπηρετήσουν ανάγκες άλλων σταθμών. Επίσης, θα μειωθούν και οι ουρές μπροστά από τα ταμεία.
8) Εισιτήρια από ανακυκλωμένο χαρτί και αν γίνεται μικρότερα σε μέγεθος και με λιγότερα φύλλα. Καλό για το περιβάλλον και την τσέπη του Ο.Σ.Ε., δηλαδή όλων μας!
9) Επανακυκλοφορία του περιοδικού "Διαδρομές". Ήταν δωρεάν, μέσα σε όλα τα τρένα και αρκετά ενδιαφέρον. Έκανε το ταξίδι ευχάριστο. Το γιατί δεν κυκλοφορεί εδώ και αρκετό καιρό, είναι ένα ερώτημα.
10) Τέλος, σωστή ενημέρωση των υπηρεσιών που προσφέρει ο Οργανισμός. Σήμερα έκανα μία ερώτηση για μία κάρτα του Ο.Σ.Ε. και η υπάλληλος μου έδωσε ελλειπείς πληροφορίες. Αυτό, ως πελάτη με δυσαρέστησε... Δε μπορεί να εμπορεύεσαι κάτι, να το διαφημίζεις, αλλά να μην ξέρεις τίποτα γι' αυτό!! Πιστεύω πως δε φταίει η υπάλληλος για την άγνοια της, διότι κοίταξε και μου είπε όσα βρήκε. Δεν ήταν όμως ενημερωμένη.
Αυτά τα πολλά για απόψε!!!
Καλό σαββατόβραδο!!
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου